Artikel 1 – Algemeen
Dit reglement dient als nadere uitwerking van artikelen 3, 4 en 7 van de statuten.
Artikel 2 – Contributieplicht
- Leden kunnen zich op elk moment bij de vereniging aanmelden. Zij ontvangen per e-mail bericht van acceptatie van hun aanmelding.
- De contributieverplichting gaat in op de eerste dag van de daarop volgende maand.
- De contributieverplichting geldt nadat een lid reglementair heeft opgezegd tot de eerstvolgende 1 januari of 1 juli.
Artikel 3 – Vaststelling van de contributie
- De contributie is bij de start van de vereniging vastgesteld door het bestuur. Het bestuur legt de contributie ter bekrachtiging voor aan de algemene ledenvergadering.
- De algemene ledenvergadering stelt de contributie jaarlijks vast bij de vaststelling van de begroting voor het komende jaar.
- Leden zijn verplicht om een door de algemene ledenvergadering vastgestelde contributieverhoging te betalen.
- In geval van een contributieverhoging ontvangen leden zodanig tijdig bericht dat zij desgewenst in de gelegenheid zijn om reglementair op te zeggen.
Artikel 4 – Hoogte van de contributie
De contributie voor de vereniging bedraagt:
- Voor studentenleden: € 2,- per maand.
- Voor leden: € 5,- per maand.
Artikel 5 – Facturering en inning
- De contributie wordt maandelijks geïnd. Elk lid ontvangt aan het begin van elke maand per e-mail een factuur voor de verschuldigde contributie voor die maand.
- Betaling van contributie is alleen mogelijk via automatische incasso. Leden dienen bij inschrijving toestemming te geven voor automatische incasso.
- De incasso start na verzending van de factuur. Er geldt een betalingstermijn van veertien dagen. De vervaldatum staat aangegeven op de factuur.
- De contributieplicht blijft bestaan ongeacht een stornering of een andere reden waarom de contributie niet automatisch kan worden geïncasseerd.
- Indien het bestuur bijzondere kosten moet maken voor de inning van contributie bij een lid, kan het bestuur besluiten deze bijzondere kosten in redelijkheid te verhalen op het lid.